Tuesday, March 5, 2013

just S.H.A.R.E.

Kita ni memang selalu x pernah terlepas daripada rasa yang diri kita ni bagus. Tetapi jangan lah terlalu memandang langit sampai lupa rumput di bumi.Jangan terlalu fikir diri kita ni bagus sangat sampai pendapat & tunjuk ajar orang lain langsung kita x nak dengar.Payah2....

Bukan lah nak mengumpat, tapi just nak share...Tak semestinya org yg bising, yg banyak bercakap tu pandai serba-serbi.Kadang kala apa yang dicakap tu xde isi penting pun.Merapu tak tentu pasal. Cuma kelebihannya pada mulut dia, bila dia bersuara...banyak benda yang disembangkan.Macam dia terer terlebey la .Konon....

Jangan anggap orang diam tu semuanya bodoh. Tengok pada keadaan la.Kadang kala, dia diam mungkin sebab memang dia x tau TETAPI kadangkala dia diam sebab dia sentiasa berpikir apa yang perlu dibualkan. Kiranya, diam2 ubi, BERISI....

Kepada org ni, apa yang aku nak ajarkan setakat mana yg aku mampu & yang aku tau. Bukan sebab nak tunjuk aku terer. Apa yang aku tahu,kenalah share & bagi aku ia berguna bila aku xde di sini nanti. Jangan nanti ada suara2 belakang lak yang bercakap, "  TAK DIAJAR PUN ". Mau gak aku hangin sebab org lain mesti pikir aku nak pandai sorang aje. Padahal xde pun, bukan luak pun kalau aku ajar. Lagi best kalu org lain pun leh praktikkan jgk.

BETUL KAN ?????

No comments:

Post a Comment