Thursday, June 2, 2011

Nur Kasih Or Norlida?

Nur Kasih Or Norlida, mana yang lagi best...?
Rasanya Norlida lagi best kot....( Perasan Sendiri la)

Anak dara aku sibuk nak tengok Nur Kasih.Aku cakap kat dia sabarlah,nanti bila dah keluar kat Astro First confirm ada cd, so kita beli cd aje la.Boleh tengok berpuluh2 kali sampai cd tu rosak.Tetapi dia dah x sabar2.Katanya Mak Tok dia pun dah g tengok.Amboi..siap g tengok wayang lagi ibu mertuaku ini.Satu pengaruh yang kuat kepada anak aku ni.Sebenarnya aku mmg dah lama x g tengok wayang.Last rasanya masa mengandungkan Naqib.Masa tu aku tengok "Jangan Pandang Belakang Congkak."Imaginelah dah 2 tahun x g tengok.Lama tu..
Sebenarnya aku malas nak g tengok wayang bukannya apa,takut Naqib buat hal kat dalam tu.Tak pasal2 kena keluar.Rugi la beli tiket...Tetapi disebabkan x tahan dgn si permaisuri labah2 aku ni asyik buat perangai ( selagi x dapat, dia akan buat hal, camtu tu ? ), terpaksalah aku ikutkan juga.Tetapi dengan satu syarat, kalau Naqib buat hal, kita keluar.Bila dia cakap ok aku on je.So kitorang g la tengok mlm minggu lepas kat TGV, Jusco Bukit Raja. Mak oi...q punye la panjang.Tetapi dah sampai, xkan nak balik kot.Nasib baik kaunter bukak banyak so xde la jenuh sangat beratur. Disebabkan dah lama x g tengok wayang aku x tau lak tiket dewasa sekarang dah RM14.Dulu masa aku selalu g tengok RM10 je.Biasalah semua benda naik.Air hujan aje yang turun.
Sebelum masuk, kena cukai dulu .Kena belikan dua beradik tu pop corn dulu.Kata Sarah,barulah rasa feel nak tengok wayang.Amboi..banyak songeh lak.Nasib baik Naqib ok kat dalam tu.Agaknya dia teruja kot tengok tv besar dgn sound yg kuat.So dia ok la duduk diam kat seat dia.Aku mmg belikan satu tiket untuk Naqib.Maklumlah Naqib ni sukar diramal.Nanti dibuatnya dia xnak duduk atas riba,masalah lak.So sebagai langkah berjaga2, belikan aje.Ala baru RM8 untuk budak2 ( maklumlah org kaya, apa ada hal ..).
Ok berbalik kepada Nur Kasih,bagi aku filem ni biasa2 aje.Lagi best tengok drama bersiri Nur KAsih.Maybe sbb dlm drama tu ada "watak jahat" Sarah ( adik Nur Amina ) yg membuatkan aku rasa mcm hidup Nur Amina ada banyak ujian.So ujian tu lah yg menjadikan watak Nur Amina hebat, sehebat drama Nur Kasih.Cuma sebagai pompuan, ada jugak la part2 yg menyebabkan aku mengalir air mata.Maklumlah naluri seorang pompuan ni kan sensitif. Rasanya kalau buat telefilem "Norlida The Movie " lagi best kot.Tetapi,ada ke org nak tengok.??
Sarah puas ati la dpt tengok Nur Kasih The Movie.Katanya nanti nak tengok citer lain lak sebab Naqib x buat hal dlm panggung.Amboi terlebih sudah..



No comments:

Post a Comment