Thursday, January 13, 2011

2011 dah datang.....

Pejam celik pejam celik dah 14 ari aku tick kalendar 2011. Cepat benor masa berlalu. Maknanya aku dah semakin tua la. Tua....? Oh Tidak. Rasa macam x ready lagi la nak tua, tp nak buat mcm mana, masa x tunggu kamu la. So nak x nak, masa kena isi dengan sebaiknya. Semestinya bila dah makin tua, kita semakin mengejar mati. Yang ini semestinya kita perlu bersedia kerana " MATI ITU PASTI, CUMA BILA DAN DI MANA SAHAJA YANG KITA TAK PASTI." SO.. x reti2 lagi ke untuk mempertingkatkan amal ibadat.Itu pun kira azam baru jgk utk 2011. Insyaallah aku akan cuma mempertingkatkan semuanya untuk kebaikan DUNIA & AKHIRAT.

Oh ye, rasanya satu lagi azam yg aku nak cuba laksanakan ialah................
" Aku nak rajin la kemas umah, dah lama umah aku bersawang. Ini pun sebab kena paksa, maka ter"PAKSA" lah aku kemas dulu umah aku sikit-sikit. Nanti kalau dah "RELA HATI" , barulah rajin & buat kerja dgn IKHLAS, seikhlas namanya Takaful Ikhlas.

1 comment: